Bi’ Dünya ODTÜLÜ üzerine-1

Bu gündemi de kapatmak için üzerine birkaç şey demek gerekir. Sondan başlayayım: Eldeki katılımcılara vurgulanması gereken şeyler aklımdan geçerken altı çizilecek bazı noktalar vardı:

Çevrimiçine dayanan Bi’ Dünya ODTÜLÜ’yü üçüncü kez ele alırken pandeminin ürettiği bir etkinlik olarak pandemi sonrasında etkili olmasının riskli olabileceğini de düşündük. Zaten gözümüzü diktiğimiz yer etkinlikten çok topluluktu. Bir gün yerine zamana yayılsın; mezunlar, hocalar, öğrenciler, çalışanlar her tür altküme ve örgütleriyle birlikte bu ortamda yer alsınlar; aralarındaki etkileşimden değerli çıktılar üreyebilir diye düşündük.

Bi’ Dünya ODTÜLÜ bu konuda iki önemli araç sunuyordu

  • Karşılıklı Görüşmeler
  • e-Stantlar

Karşılıklı Görüşmeler birbirinde değerin ve işbirliğinin ipuçlarını sezenlerin bunu geliştirebilmeleri için fırsat sunacaktı. Aynı ortamdayız, temel özelliklerimiz ve beklentilerimizle birbirimizin karşısındayız. Ne ev ya da işyeri adresine ihtiyacmız var ne de e-posta ya da telefon numarasına; kalkıp bir yere de gitmeyeceğiz. İki düğmeden birine tıklayarak iletişeceğiz ve görüşme isteğinde bulunacağız. 100.000’den fazla ODTÜLÜ’ye sunulan bu olanağın kullanma şansını artırdıkça yaratıcı ve üretken işbirliklerinin tetiklenmesi olasılığının da yükseleceğini bekliyorduk.

e-Stantlar ise kurumsal karşılıklarımızın ilgili kesimlerle karşılaşma arayüzlerini ve tanınırlıklarını artıracaktı. Bölümler mezunlarıyla, dernekler üye potansiyelleriyle, topluluklar paydaşlarıyla, şirketler çalışan adaylarıyla daha sıcak karşılaşmalar yaşayabileceklerdi.

Tabii 40 katılımcı ve 3 kuruluş sözünü ettiğim potansiyellere pek fazla ortaya çıkma şansı tanımıyordu. Yine de bir şeyler diyeceksek; katılımcıları birbirleriyle görüşmeye davet etmenin yararını tartmak gerekirdi gibi geliyor bana. Çünkü 4000 kişi olduğumuzda bile bunun özendiricileri yine gerekecekti.

Bu tasarımın en büyük sıkıntısı küçükten başlamaktı. Hızlı gelişmenin dinamiklerini yaratarak bu sıkıntıyı çözebileceğimizi düşündük. Yaygın bir duyuruyla, etkili tanıtım ve çağrılarla küçük kalma süremizi kısa tutabilirdik. 

Sonuçta işimiz ODTÜLÜlerleydi ve tasarımdaki potansiyeli sezeceklerine de güvenebilirdik.

Buraya yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s